Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Odvrácená strana komiky her Divadla Járy Cimrmana
VITOŇ, Jan
Bakalářská práce se zaměřuje na vymezení a rozklíčování hlavních prvků, které se vážou k humoru a k pojetí komiky jako takové. Také se snaží tyto prvky zachytit v samotné tvorbě Divadla Járy Cimrmana. Zároveň se snaží postihnout prvky, jež stojí na opačném pólu, než je idea tzv. "laskavého humoru", která je obvykle v souvislosti s poetikou těchto her (a také celkové autorské tvorby Zdeňka Svěráka) zdůrazňována. Práce se zaměřuje se na to, jakým způsobem je v komice Divadla Járy Cimrmana prezentována postava ženy, postava monstra, lascivnosti, voyeurství a vulgarity. Má za cíl ukázat, že i hry z pera Ladislava Smoljaka a Zdeňka Svěráka v sobě nosí cosi zvráceného. Práce si také v duchu kulturní historie klade otázku provázanosti této tematické složky s kulturní tradicí, která má nejspíš kořeny již v tom, co lidé obdivovali v 19. století například při cirkusových "freak show", při kterých jim byla nabízena deviantní podívaná plná stvůr a hendikepovaných lidí.
Hodiny zpěvu autorské dvojice Zdeněk Svěrák a Jaroslav Uhlíř a jejich didaktické využití
Matějková, Marie ; Bělohlávková, Petra (vedoucí práce) ; Jiřičková, Jiřina (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena na didaktické využití televizního pořadu Hodina zpěvu autorské dvojice Zdeněk Svěrák a Jaroslav Uhlíř. První část práce se zabývá samotným pořadem, stručným popisem jednotlivých dílů a jeho tvůrci, ve druhé části jsou pak představeny pracovní listy a další materiály vhodné pro výuku prezenční i distanční. Konkrétní díly pořadu jsou vybrány podle dostupnosti na internetových stránkách České televize. Pracovní listy se zaměřují na rozvíjení vokálních, instrumentálních, hudebně-pohybových i poslechových činností.
Literární, filmová a divadelní tvorba Zdeňka Svěráka a její dobový mediální ohlas
Procházková, Andrea ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Soukup, Martin (oponent)
Diplomová práce s názvem Literární, filmová a divadelní tvorba Zdeňka Svěráka a její dobový mediální ohlas se zaobírá osobností a dílem jmenovaného umělce. V první kapitole objasňuji pojem mediální ohlas a způsob jeho výzkumu, v následujících částech jsou již zpracované konkrétní analýzy a jejich výsledky. Pomocí kvantitativní a kvalitativní analýzy jsem zkoumala tři vybrané internetové portály: idnes.cz, lidovky.cz a novinky.cz v letech 2011 - 2016. Z těchto zdrojů jsem čerpala takové mediální obsahy, které se týkaly osobnosti a tvorby Zdeňka Svěráka. Ze získaných dat jsem pomocí kvantitativní obsahové analýzy zjišťovala četnost výskytu zkoumaných mediálních textů, oblast tvorby, jíž se věnují, přítomnost vlastního názoru či hodnocení žurnalisty (příp. postoj redakce) a způsob, jakým je na dílo známého umělce pohlíženo. Pomocí kvalitativních metod jsem získávala informace o názorech na osobnost Zdeňka Svěráka a jeho tvorbu z pohledu zkoumaných mediálních serverů, ale také čtenářů a publika umělcových filmových a divadelních počinů. V poslední části se věnuji kvalitativní analýze rozhovorů se Zdeňkem Svěrákem, včetně mého vlastního, a pro možnost srovnání zjišťuji, jakým způsobem si buduje povědomí o sobě sama a mediální obraz přímo tento mnohostranný umělec.
Dramatická výchova a literární příběh v mateřské škole - v díle Zdeňka Svěráka
Čiháková, Julie ; Ferklová, Alžběta (vedoucí práce) ; Svobodová, Radmila (oponent)
Diplomová práce se zabývá možnostmi uplatnění díla Zdeňka Svěráka v dramatické výchově v mateřské škole. V teoretické části jsou shrnuty informace o životě a díle Zdeňka Svěráka a poznatky o možnostech využití literárního příběhu v mateřské škole s uplatněním metod dramatické výchovy. Dále jsou popsány vývojové zákonitosti dítěte předškolního věku a jejich význam pro dramatickou výchovu. V praktické části DP jsou na podkladě knih Zdeňka Svěráka zpracovány a zreflektovány tematické celky, v nichž byly využity metody dramatické výchovy. V závěru DP jsou vyhodnoceny poznatky, ke kterým jsem na základě realizace tematických celků dospěla.
Komično a jeho účinek na čtenáře v dílech Járy Cimrmana
Nemravová, Petra ; Bílek, Petr (vedoucí práce) ; Činátlová, Blanka (oponent)
Tato práce se pokouší zjistit důvody velké obliby cimrmanovských her u českého obecenstva a to zejména popisem jazykových postupů, které oba autoři, Ladislav Smoljak a Zdeněk Svěrák, opakovaně používali pro dosažení komického účinku. Jde o práci zaměřenou především literárně. Divadelní hledisko je použito pouze v případech, kde přímo ovlivňuje správné pochopení humoru, popřípadě pro doplnění a ucelení některých částí práce. Tato bakalářská práce se tedy zabývá postavou Járy Cimrmana, komikou a humorem jeho her, respektive her obou autorů.
Jazyk a styl her Divadla Járy Cimrmana
Kojetínová, Martina ; Mareš, Petr (vedoucí práce) ; Lehečková, Eva (oponent)
Jazyk a styl her Divadla Járy Cimrmana Tato magisterská diplomová práce se zabývá jazykovou komikou v divadelních hrách Divadla Járy Cimrmana. Úvodní kapitola podává základní informace o divadle a autorech. Dále je práce rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. V teoretickém bloku nacházíme přehled různých teorií komiky počínaje Henri Bergsonem, přes Bohuslava Brouka, Ladislava Dvorského až k nejnovějším výzkumům Vladimíra Boreckého. Vlastní analýza zahrnuje detailní popis všech 15 her Divadla Járy Cimrmana. Práce sleduje různé druhy jazykové komiky a způsob jejich uplatnění. Jazykové jevy jsou analyzovány postupně podle principu jednotlivých jazykových rovin. Práce se okrajově zabývá také mystifikací, která tvoří obecný základ všech komických projevů ve hrách Divadla Járy Cimrmana. Klíčová slova Jára Cimrman, divadelní hra, Zdeněk Svěrák, Ladislav Smoljak, jazyková komika, intertextovost, mystifikace
Literární, filmová a divadelní tvorba Zdeňka Svěráka a její dobový mediální ohlas
Procházková, Andrea ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Soukup, Martin (oponent)
Diplomová práce s názvem Literární, filmová a divadelní tvorba Zdeňka Svěráka a její dobový mediální ohlas se zaobírá osobností a dílem jmenovaného umělce. V první kapitole objasňuji pojem mediální ohlas a způsob jeho výzkumu, v následujících částech jsou již zpracované konkrétní analýzy a jejich výsledky. Pomocí kvantitativní a kvalitativní analýzy jsem zkoumala tři vybrané internetové portály: idnes.cz, lidovky.cz a novinky.cz v letech 2011 - 2016. Z těchto zdrojů jsem čerpala takové mediální obsahy, které se týkaly osobnosti a tvorby Zdeňka Svěráka. Ze získaných dat jsem pomocí kvantitativní obsahové analýzy zjišťovala četnost výskytu zkoumaných mediálních textů, oblast tvorby, jíž se věnují, přítomnost vlastního názoru či hodnocení žurnalisty (příp. postoj redakce) a způsob, jakým je na dílo známého umělce pohlíženo. Pomocí kvalitativních metod jsem získávala informace o názorech na osobnost Zdeňka Svěráka a jeho tvorbu z pohledu zkoumaných mediálních serverů, ale také čtenářů a publika umělcových filmových a divadelních počinů. V poslední části se věnuji kvalitativní analýze rozhovorů se Zdeňkem Svěrákem, včetně mého vlastního, a pro možnost srovnání zjišťuji, jakým způsobem si buduje povědomí o sobě sama a mediální obraz přímo tento mnohostranný umělec.
Komično a jeho účinek na čtenáře v dílech Járy Cimrmana
Nemravová, Petra ; Bílek, Petr (vedoucí práce) ; Činátlová, Blanka (oponent)
Tato práce se pokouší zjistit důvody velké obliby cimrmanovských her u českého obecenstva a to zejména popisem jazykových postupů, které oba autoři, Ladislav Smoljak a Zdeněk Svěrák, opakovaně používali pro dosažení komického účinku. Jde o práci zaměřenou především literárně. Divadelní hledisko je použito pouze v případech, kde přímo ovlivňuje správné pochopení humoru, popřípadě pro doplnění a ucelení některých částí práce. Tato bakalářská práce se tedy zabývá postavou Járy Cimrmana, komikou a humorem jeho her, respektive her obou autorů.
Dramatická výchova a literární příběh v mateřské škole - v díle Zdeňka Svěráka
Čiháková, Julie ; Ferklová, Alžběta (vedoucí práce) ; Svobodová, Radmila (oponent)
Diplomová práce se zabývá možnostmi uplatnění díla Zdeňka Svěráka v dramatické výchově v mateřské škole. V teoretické části jsou shrnuty informace o životě a díle Zdeňka Svěráka a poznatky o možnostech využití literárního příběhu v mateřské škole s uplatněním metod dramatické výchovy. Dále jsou popsány vývojové zákonitosti dítěte předškolního věku a jejich význam pro dramatickou výchovu. V praktické části DP jsou na podkladě knih Zdeňka Svěráka zpracovány a zreflektovány tematické celky, v nichž byly využity metody dramatické výchovy. V závěru DP jsou vyhodnoceny poznatky, ke kterým jsem na základě realizace tematických celků dospěla.
Jazyk a styl her Divadla Járy Cimrmana
Kojetínová, Martina ; Mareš, Petr (vedoucí práce) ; Lehečková, Eva (oponent)
Jazyk a styl her Divadla Járy Cimrmana Tato magisterská diplomová práce se zabývá jazykovou komikou v divadelních hrách Divadla Járy Cimrmana. Úvodní kapitola podává základní informace o divadle a autorech. Dále je práce rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. V teoretickém bloku nacházíme přehled různých teorií komiky počínaje Henri Bergsonem, přes Bohuslava Brouka, Ladislava Dvorského až k nejnovějším výzkumům Vladimíra Boreckého. Vlastní analýza zahrnuje detailní popis všech 15 her Divadla Járy Cimrmana. Práce sleduje různé druhy jazykové komiky a způsob jejich uplatnění. Jazykové jevy jsou analyzovány postupně podle principu jednotlivých jazykových rovin. Práce se okrajově zabývá také mystifikací, která tvoří obecný základ všech komických projevů ve hrách Divadla Járy Cimrmana. Klíčová slova Jára Cimrman, divadelní hra, Zdeněk Svěrák, Ladislav Smoljak, jazyková komika, intertextovost, mystifikace

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.